Bio

Fernando Perales/Viva La Muerte

Fernando Perales, musician, performer, cinema critic and box trainer, he was born in Buenos Aires, Argentina, in 1971.

Since 1995, for almost 10 years, Fernando Perales was part of Reynols, the surrealist and experimental Argentinian cult band. With them he released more than 30 records and tracks on dozens of compilations for experimental and noise albums from USA, Europe and Japan.

Viva La Muerte is Fernando Perales´s solo project, based on free improvisation and on the non-semantic difference between noise and traditional musical sounds, using composition and execution techniques, working  without a harmonic and melodic structure, focusing on exploring the timbric and material aspect of sound and noise. Viva La Muerte is a unipersonal orchestra, composed of guitars, tapes, contact mics, pieces of metal, garage tools, metal sheets and industrial matrix fallen into disuse, creating a mix of noise, drone and post-industrial minimalism.

Viva La Muerte has three records: “Necrofolia y tradición” (2009, Facón Records, Argentina), “Punshiment and expiation” released through Electronik Music, London, and “Cuartos azules” in collaboration with the musician and producer from New Zealand, Antony Milton. And a track, in the compilation “Klingt.org: 10 Jahre Bessere Farben” (Mikroton Recordings, MIKROTON CD 5/6) (Russia).

Among other projects, and after the end of Reynols, he formed ÜL, a guitar trio, with another former member of the band, Anla Courtis and Charly Zaragoza. With ÜL, he has released 3 records since 2007, through Pjorn Records (Scotland), Zhelezobeton from Russia and Facón Records, from Argentina.
Since 2004, Fernando Perales shared stages with Damo Suzuki (ex Can), Christof Kurzmann, (Austria), Theo Nabicht (Germany), Marcelo Armani (Brasil), Ramiro Molina, Luis Toto Alvarez (Chile), Lasse Marhaug, John Hegre, Sir Dupermann, The Golden Serenades, Tore Honore BOE (Norway), James Plotkin (USA), Antony Milton, Phil Dadson (New Zealand).

In Buenos Aires, besides Viva La Muerte, Fernando Perales has several collective works: the Doble Cuarteto, (4 saxs + 4 prepared guitars), a duet Des-Tructura (w/Luis Conde, saxs and clarinets), and b[RAZA]r with the brasilian drummer Marcelo Armani.

…………………………………………………………………………………………………………..

Fernando Perales, músico, performer, ensayista y crítico de cine e instructor de boxeo, nació en Buenos Aires, Argentina, en 1971.

Es una de las figuras más destacadas de la escena de música experimental y avant-garde de la ciudad de Buenos Aires, en Argentina.

Durante la segunda mitad de los años noventa, integró la banda de argentina Reynols, con la cual editó más de 15 discos y realizó decenas de participaciones en compilados de música experimental y noise de Estados Unidos, Europa y Japón.

En la actualidad integra la banda ÜL junto a otro ex Reynols, Alan Courtis, y al guitarrista Charly Zaragoza. ÜL es un trío de guitarras de formación no convencional, que utiliza técnicas de composición y ejecución, basadas en la  improvisación y en la no diferencia semántica entre el ruido y los sonidos con altura definida, prescindiendo de una estructura armónica y melódica usual, centrando el trabajo sobre el aspecto tímbrico y material del sonido y el ruido.

Paralelamente, lleva adelante un proyecto solista titulado Viva La Muerte, con el cual editó en abril de 2009 su primer disco solista “Necrofilia y tradición” y que pronto editará “Vergüenza y autocrítica” a través del sello Facón Records de Argentina.

Viva La Muerte, es una orquesta unipersonal, compuesta por guitarras, tapes, mics, hierros, herramientas de  taller, chapas y matrices en desuso, creando una mezcla de noise, drone y minimalismo posindustrial.

Desde el año 2004 ha compartido escenarios con Damo Suzuki (Can), Christof Kurzmann, (Austria), Guilherme Darisbo y Marcelo Armani (Brasil), Luis Toto Alvarez (Chile), Lasse Marhaug, John Hegre, Sir Dupermann, The Golden Serenades, Tore Honoré BØE (Noruega), Tom Hovinbole y James Plotkin (USA), Bryan Day (USA), Anthony Milton, Phil Dadson y Sam Hamilton (Nueva Zelanda), Marcel Türkovsky, Theo Nabitch (Alemania).

A principios de 2010, produjo el concierto de Fred Frith en Argentina, junto a Christof Kurzmann, en el teatro El Victorial.

En los dos últimos años ha realizado 2 giras por el Brasil, presentándose en Porto alegre, Florianópolis, San Pablo y Rio de Janeiro.

www.myspace.com/vivaalamuerte

www.myspace.com/ulnoisesouthamerica

“Punishment and Expiation”, Electronik Music:

http://www.archive.org/details/CastigoYExpiacin

Imagenes y  fotos:

http://vivalamuertearchives.blogspot.com/

Videos:

http://vimeo.com/6124428

http://vimeo.com/8172663

http://www.youtube.com/watch?v=CEAYCUh1L5A

http://www.youtube.com/watch?v=f06o64aA2q8&feature=related

Discografía 1995 – 2010 con Reynols, ÜL, Viva La Muerte, Doble Cuarteto, Minexio,  Virgen Vapor y colaboraciones

Discos como Viva La Muerte

* Viva La Muerte, “Necrofilia y Tradición”, (2009), Facón Records, Argentina.

* Viva La Muerte, “Punishment and expiation”, (2009), Electronik Music, netlabel, Londres.

* Viva La Muerte & Antony Milton (Nueva Zelanda), “Cuartos azules”, 2010.

* Compilado “Klingt.org: 10 Jahre Bessere Farben” (Mikroton Recordings, MIKROTON CD 5/6) (Russia), junto a Christof Kurzmann.

Discos con el Doble Cuarteto:

*Doble Cuarteto, “Doble Cuarteto” ( junto a Guilherme Darisbo, Federico Barabino, Subh, Luis Conde, Sergio Merce, Sam Nacht y Dario Dolci). Jardinista Recs, 2010

Discos con ÜL

* ÜL “Uuq” (2010) Facon Records, Argentina.

* ÜL “III” (2008) ZHB-XVI. Zhelezobeton Records. Russia

* ÜL “II” (2007) FR001. Facon Records. Argentina

* ÜL “Astropecuario” (2007) Pjorn Records. Scotland. United Kingdom

En colaboración / Participaciones

* Honduras, “Célula dormida”, junto a ÜL, Azar, 2010.

* MARCEL TÜRKOWSKY & ÜL (Anla Courtis, Charly Zaragoza, Fernando Perales) “Uriburi” TBA. Alemania.

Discos con Reynols

* “Gordura Vegetal Hidrogenada” (1995) dematerialized CD. no number. no label Argentina.

*  “Bolas Tristes” (1996).C-45.  MH 55. Matching Head. UK.

* “Roto Chivas 268” (1997). 10” lathe cut LP. no number. Matching Head. UK.

* “Electro-Tom” (1997). C-46. cvr31. CVR. Italy.

* “Dohdo Vehdohdo Rulo” (1998) C-60.Kylie productions. UK

* “Oreja de tipo oreja Simbo” (1998). C-60. Gurteltiertapes. Switzerland.

* “Vincher TV” (1998). C-30. loss006.  M-Outputs. Germany

* “Live in Argentina Vol.1” (1998). C-30. LNP005. Loathsome Noise Productions. Netherlands.

* “Live in Argentina Vol.2” (1998). C-30. HODE54. Scrotum Records. Germany.

* “Live in Argentina Vol.3” (1999) C-60. Brutal Bird Prod. Czech Republic

* “Polos Mosco” (1999) CD. FF0101. Polyamory/Freedom From. USA.

* “The Bolomo Mogal F hits” (2003) CD. Freaksendsfuture.

* “Bolas Tristes”(re-release 2001) CD. FF019. Freedom From. USA.

* “Reynols/No Reynols” (2001) CD. Freedom From. USA.

Discos con Minexio:

* Vida psíquica de los Caracoles (2004) Águila Records. Argentina

Discos con Virgen Vapor:

* “All the Songs of the Universe played at the same time shaping a Golden-Fluo Triangle” (2003) VM-273. CDR. Valuba Mafififoro. Argentina

Un pensamiento en “Bio

  1. Pingback: Sesión 27: Visita Improvisada con Fernando Perales « Raras Músicas

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s